und wieder ein neuer Vertreter der 120kg Klasse

die neue Leichtigkeit des Fliegens

Moderator: Moderatorenteam

Benutzeravatar
Oliver Reik
Beiträge: 240
Registriert: Mo 24. Mär 2008, 10:03
Wohnort: Renningen bei Stuttgart

Beitrag von Oliver Reik » Di 19. Jan 2010, 22:13

Hi Rob,

is this engine also suitable for pusher configurations like the usage in a microlight trike?
Do you also sell the engine, including the exhaust system and the transmission individually?

May I ask you for the price and the fuel consumption at cruise power setting?

Cheers,

Oliver
Any landing you can walk away from is considered to be successfull
martini_rob
Beiträge: 12
Registriert: So 17. Jan 2010, 12:50

Beitrag von martini_rob » Di 19. Jan 2010, 22:42

Yes the engine / reduction drive can be used in pusher and tractor configuration.

We will be selling the engine + reduction drive as a package for other aircraft.

Including a custom radiator to fit your installation.

We also have the facilities to fabricate an engine mounting frame to your design.

Final price is still the subject of discussion. Depending on exact requirements of mounting / radiator etc.

Fuel burn at cruise rpm 9-10 L/hr

Feel free to email me rob@bgtp.co.uk

I'll post a drawing of the engine mounting /prop offset soon.

Regards Rob
Zuletzt geändert von martini_rob am Di 19. Jan 2010, 23:42, insgesamt 1-mal geändert.
Benutzeravatar
Oliver Reik
Beiträge: 240
Registriert: Mo 24. Mär 2008, 10:03
Wohnort: Renningen bei Stuttgart

Beitrag von Oliver Reik » Di 19. Jan 2010, 23:19

Hi Rob,

thanks for your answer.
martini_rob hat geschrieben: [...] Final price is still the subject of discussion. Depending on exact requirements of mounting / radiator etc.

Fuel burn at cruise rpm 9-10 L/hr

Feel free to email me info@escapadeaircraft.com
[...]
I don't want to bother you with inquiries without being seriously interested in purchasing such an engine. My question was just based on a general interest, as this might be a nice set-up for a single seat trike.

The engine of our trike is a 65 HP Rotax 582 - I think that a 40 HP engine will be far too weak as a adequate replacement.

Cheers,

Oliver
Zuletzt geändert von Oliver Reik am Mi 20. Jan 2010, 07:10, insgesamt 1-mal geändert.
Any landing you can walk away from is considered to be successfull
martini_rob
Beiträge: 12
Registriert: So 17. Jan 2010, 12:50

Beitrag von martini_rob » Di 19. Jan 2010, 23:36

Thats ok Oliver its good to have just an interest.

In the future there will be a twin rotor wankel which i hope will be aimed at the rotax 503 /582/618 replacement :shock: :lol: (upto 80hp depending on configuration)

Wankel Mounting Arrangement
Bild
Regards Rob
Benutzeravatar
erkki67
Beiträge: 1804
Registriert: Di 15. Aug 2006, 09:26
Wohnort: in der Schweiz

Beitrag von erkki67 » Mi 20. Jan 2010, 09:36

Hello Rob

Does your engine need premixture of oil oder does it have a speparate lubrication system?

Best rgds

Erkki
Sit on top :mrgreen:
martini_rob
Beiträge: 12
Registriert: So 17. Jan 2010, 12:50

Beitrag von martini_rob » Mi 20. Jan 2010, 12:05

Hi Erkki,

Fuel is premix 50:1

Regards Rob
martini_rob
Beiträge: 12
Registriert: So 17. Jan 2010, 12:50

Beitrag von martini_rob » Di 26. Jan 2010, 22:15

Hi everyone,

Just an update on the issue with the oratex covering around the fuel tank.

The wrinkling of the covering was caused by movement in the root rib of the wing.

In production aircraft the fuel tank is slightly wider so acting as extra reinforcement to the root rib.

So we are still 100% happy with the covering :o))

Rob
Benutzeravatar
Gorden
Beiträge: 306
Registriert: Fr 1. Dez 2006, 12:33
Wohnort: Hamburg
Kontaktdaten:

Beitrag von Gorden » Sa 30. Jan 2010, 08:47

Hi Rob,

first of all: the Escapade Kid is a very nice aircraft, congratulations!

I am currently starting to fill a table with specifications of all the 120 kg ultralights available on the German market.

As there seems to be a distributer for the Kid now (http://pilots24.com/pilots24/escapade/f ... dekid1.pdf) I wonder why the MTOW is given there with 250 kg and on your page you state 235 kg MAUW? 15 kg difference seems a lot to me, but maybe thats because of the different engine?

Cheers,
Gorden
Freiheit statt Angst!
Pilot01
Beiträge: 3
Registriert: Sa 28. Mär 2009, 19:00
Wohnort: Bad Pyrmont

Beitrag von Pilot01 » Sa 30. Jan 2010, 10:41

Hallo Gordon,

bei der deutschen Version des ESCAPADE KID ist die LTF-UL 2003 zu Grunde gelegt worden, daher die Abweichungen im MTOW. Wie ich gehört habe wird der von LANITZ-AVIATION vertriebene ESCAPADE KID auch auf der AERO in Friedrichshafen am ORATEX-Stand in der Halle B1 Stand 125 zu sehen sein. Auf dem 520 m² großen Stand werden auch der neue SIROCCO von ACLA (ebenfalls ein 120 kg Flieger im Vertrieb der LANITZ-AVIATION), sowie der ULI 1 von WELLER-FLUGZEUGBAU ausgestellt. Ein weiteres Highlight ist der ARCHAEOPTEYX, ein Hochleistungsleichtsegler, der fußstartfähig, windenstartfähig und f-schleppfähig ist (ein Carbon-Edelteil), hergestellt von RUPPERT COMPOSITE aus der Schweiz. Alles Flugzeuge der 120-kg-Klasse.
Auch der SHERWOOD RANGER (UL und VLA) von TLAC wird anwesend sein, sowie der DELFIN von VERVOORST LEICHTFLUGZEUGE, ein Tandem-Tiefdecker. Der besondere Ehrengast ist jedoch der AIRBORNE KIEBITZ mit den Piloten Jörg und Axel. Alle diese Flugzeugen haben eines gemeinsam: Sie sind alle mit ORATEX UL 600 bespannt, und es finden auf den Stand auch Bespannworkshops statt.

Gruss Pilot01
martini_rob
Beiträge: 12
Registriert: So 17. Jan 2010, 12:50

Beitrag von martini_rob » Sa 30. Jan 2010, 17:24

Hi Gorden,

The Max takeoff weight was changed as you say due to the more powerful engine.

The airframe itself is good for upto 300kg with the right engine and other small changes. A larger engine and other changes will of course put it outside the 120kg empty weight limit for Germany.

Regards Rob
Benutzeravatar
Gorden
Beiträge: 306
Registriert: Fr 1. Dez 2006, 12:33
Wohnort: Hamburg
Kontaktdaten:

Beitrag von Gorden » So 31. Jan 2010, 10:31

Thanks for the answers guys!

Sadly I will not make it to the Aero but I hope to see a lot of pictures of all the new planes.

Cheers,
Gorden
Freiheit statt Angst!
GerdZX10
Beiträge: 50
Registriert: Sa 3. Mär 2007, 21:50
Wohnort: [VERBORGEN]

Beitrag von GerdZX10 » Di 2. Feb 2010, 14:35

@ pilot01

Hat Lanitz-Aviation schon Preise für das Escapade Kid veröffentlicht?

LG Gerd
Benutzeravatar
wolli
Beiträge: 69
Registriert: Di 24. Jul 2007, 09:10
Wohnort: Vlotho, close to EDVY
Kontaktdaten:

Beitrag von wolli » Di 2. Feb 2010, 14:45

Im anderen Forum gibts ein Werbebanner. Da steht flugfertig 19950€.
Finde ich ziemlich spektakulär! Selbst wenn es nur die Grundausstattung ist.
Gruß, Jörg

und denkt dran...
Echte Männer essen keinen Honig.
Echte Männer kauen Bienen!
GerdZX10
Beiträge: 50
Registriert: Sa 3. Mär 2007, 21:50
Wohnort: [VERBORGEN]

Beitrag von GerdZX10 » Di 2. Feb 2010, 15:12

Danke.
Das ist dann wohl der Preis mit dem 3W342iTS Modellbaumotor mit 32 PS. Ich weiss noch nicht, was ich von der Verwendung dieses Motors in dem Kid halten soll. Normalerweise zieht so ein Teil Flugmodelle wie z.B. eine 1/2 scale Piper P18 mit 60 kg Gewicht.

Hersteller wie 3W oder ZDZ verbieten gewöhnlich die Verwendung ihrer Motoren für bemannte Flugzwecke. Zweifellos ist 3W ein Premiumhersteller.

Gerd
Benutzeravatar
wolli
Beiträge: 69
Registriert: Di 24. Jul 2007, 09:10
Wohnort: Vlotho, close to EDVY
Kontaktdaten:

Beitrag von wolli » Mi 3. Feb 2010, 07:50

Ja, auf den Antrieb bin ich auch gespannt.
Im Modellbereich hat 3W ja einen guten Namen, warum sollte sich das in der UL Szene nicht fortsetzen lassen?! Wir dürfen gespannt sein.
Gruß, Jörg

und denkt dran...
Echte Männer essen keinen Honig.
Echte Männer kauen Bienen!
Antworten